Dark Core i G.E.D - z tymi tajemniczymi organizacjami mamy do czynienia już na początku naszej przygody w Jorvik i wiemy, iż ich cele są bardzo nikczemne. Jednak niektóre osoby nigdy nie zagłębiały się w szczegóły dotyczące intencji tych korporacji. Ja również niegdyś nie do końca rozumiałam, o co tak naprawdę chodzi w zatargu między Dark Core, a Jeźdźcami Duszy i Druidami. Wszystko okazało się dla mnie jasne, gdy bardziej zapoznałam się z tym wątkiem gry.Przypuszczam, iż najwięcej informacji na ten temat posiadają osoby, które przeszły przez wszystkie części gry Starshine Legacy. Star Stable jest ściśle powiązane z tą serią i kontynuuje jej fabułę.

Starshine Legacy - pierwsza seria gier z uniwersum Jorvik, poprzedzająca Stajnię Marzeń i Star Stable Online. Jest połączeniem gry przygodowej oraz zręcznościowej o tematyce jazdy konnej.


Globalna Energetyczna Dominacja
Na samym początku nie poznajemy bezpośrednio DC, a G.E.D. Jest to organizacja skupiająca się na wydobywaniu zasobów naturalnych. Jak się później dowiadujemy, współpracuje właśnie z Dark Core. Sojusz ten ma uchronić G.E.D przed upadkiem. DC negocjuje maszyny wiertnicze w zamian za udział w wydobywaniu drakonium oraz przekazywaniu Hermana. Właścicielem Globalnej Energetycznej Dominacji jest pan Kembell. To okrutny i bezwzględny człowiek, dla którego liczą się tylko pieniądze. Po raz pierwszy, słyszymy o nim od Thomasa Moorland. Twierdzi on, iż pan Kembell dąży do doprowadzenia do ruiny Stajni Moorland i wybudować w tym miejscu luksusowe apartamenty. Później, gdy zdobywamy akt własności stajni, potwierdzający, że Thomas jest jest jej formalnym właścicielem, pan Kembell odchodzi daleko na północ, na pola naftowe. Mamy z nim do czynienia również w późniejszych zadaniach...

Drakonium - toksyczny minerał. Znajduje się na terenie dawnego Hillcrest, jest wydobywany przez G.E.D lecz interesuje się nim także Dark Core. 

Gdy turyści, Gunther, Helga i Gretchen pojawiają się w Forcie Pinta, po pewnym czasie dowiadujemy się od nich, iż kupują letni domek. Okazuje się, że niestety zostali oszukani, a kupiony przez nich dom jest ruiną. Na dodatek, odkrywamy, że przebiegłym agentem nieruchomości jest pan Kembell. Rodzina postanawia poprosić go o zwrot pieniędzy. Dzięki wizytówce, odnajdują go w Jodłowym Gaju. Kiedy pan Kembell nie chce oddać im pieniędzy, zamierzają go szpiegować. Po zakończeniu zadań, pan Kembell odchodzi, a jego dalsze losy są nieznane.

Po zakończeniu zadań z niemiecką rodziną, otrzymujemy telefon od Hermana... Odgrywa on kluczową rolę w walce z G.E.D oraz pomaga nam dostać się do Epony, gdzie zostaje złapany i uwięziony przez pracowników tej organizacji. Dzięki wysiłkom członków C.H.I.L.L, dowiadujemy się o współpracy G.E.D z Dark Core, którzy zażądali przekazana im Hermana w zamian za maszyny wiertnicze. Silencia Tranquila wraz z graczem udaremnia transport Hermana do Dark Core i uwalniają go. Po tych wydarzeniach Herman obiecuje C.H.I.L.L. swoją pomoc w ratowaniu Ziemi.
Odziałem G.E.D w Urodzajnych Hrabstwach kieruje pani Drake. Jej biuro w Jarlaheim odkrywamy z pomocą Hermana. Jest surowa i lubi się rządzić oraz doszukiwać się pretekstów do zwalniania pracowników.

C.H.I.L.L - tajna organizacja, której celem jest powstrzymanie G.E.D przed zniszczeniem Urodzajnych Hrabstw.


Pani Drake pojawiają się również w zadaniach odblokowujących Mistfall, gdy okazuje się, że firma posiada prawa własności do źródła wody.
G.E.D. znajduje się na skraju upadku, Darko spotyka się z Panią Drake w Jarlaheim, by wynegocjować Hermana oraz udział w wydobyciu drakonium w zamian za dostarczenie maszyn wiertniczych.

Dark Core - dowodzona przez pana Sandsa organizacja, której cele są dużo bardziej odrażające... Pan Sands oraz jego korporacja dążą do uwolnienia Garnoka, lecz według oficjalnych informacji wydobywają ropę na wybrzeżu Jorvik. Dokładniej, na Południowej Plaży Moorland, gdzie posiadają kilka doków i barek. W tym miejscu gracz po raz pierwszy widzi pracowników Dark Core. Odbywały się tam zadania, podczas których gracz dążył do uratowania Justina.


Garnok - wielka ciemność, nielegalna, ciemna magia. Dark Core dąży do jej uwolnienia, a celem Jeźdźców Dusz jest jego powstrzymanie. Nigdy nie został pokazany, wiadomo tylko, iż posiada macki.

 

Pan Sands jest przywódcą DC i jednym z generałów Garnoka, a jego pełne imię i nazwisko to John Sandman. Niegdyś, przez krótki okres czasu był mężem Baronowej. Tuż po rozwodzie, urodziła jego dziecko (Thomasa Moorland), które oddała do adopcji. Chciał by jego wnuczek (Justin Moorland) dołączył do DC, dlatego powierzył Sabine za zadanie wręczenie chłopakowi tajemniczego listu. Po przeczytaniu go, Justin znika i spełnia oczekiwania swojego dziadka, dołączając do jego organizacji. Jednak nie na długo. Jeźdźcy Mroku dostrzegają, iż nie ma on magicznego talentu, dlatego zamierzają się go pozbyć. Na szczęście gracz, Alex oraz Linda z niewielką pomocą Sandsa powstrzymują ich. Można więc wywnioskować, że Pan Sands nie jest całkowcie bez serca i mimo, iż może być ciężko w to uwierzyć - kocha swojego wnuka.

Ludzie Sandsa zawsze noszą zielone płaszcze, dżinsy, a ich twarze są ukryte za kapturami i goglami na oczach. Podobnie jak ich przywódca są nieprzyjemni w obyciu, brutalni i bezwzględni. Aczkolwiek nie cechuje ich zbyt duża inteligencja, więc łatwo jest ich przechytrzyć. Gracz spotyka ich również na platformie wiertniczej, czyli głównej siedzibie Dark Core...

Platforma jest miejscem wizyt gracza podczas zadań z główną historią. By się tam dostać, musi porozmawiać ze sternikiem w Wiosce Zachodniego Przylądka. Jeśli nasza postać podejdzie zbyt blisko do jednego z pracowników, jest z powrotem odsyłana do punktu startowego, na dół platformy.

Gracz wraz z Jeźdźcami Dusz, w czasie zadań związanych z uratowaniem Justina, musi wypić eliksir od Pani Holdsworth by zamienić się w jednego z pracowników i dostać się na barkę.
Na drugim (zamkniętym) piętrze w centrum handlowym można ujrzeć pracownika Dark Core. 

Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się być pomocny dla początkujących graczy i stał się dla nich źródłem ważnych informacji, pomagających zrozumieć grę.

Miłego dnia!

Brak komentarzy